Poznaj swoich użytkowników dzięki analizie danych
Zestawienia odwiedzin portalu pozwalają dobrze poznać użytkowników witryny, czyli potencjalnych Klientów. Korzystając z narzędzi Google, analityk może wykonać 200 rodzajów pomiarów danych. Zestawiając różne dostępne materiały, możemy tworzyć segmenty – czyli zbiory użytkowników odwiedzających nasz portal. Dzięki temu lepiej dopasujemy stronę i ofertę do potrzeb Klientów.
Cechy te mogą dotyczyć:
- odbiorców (dane demograficzne – wiek lub płeć, geograficzne, kategorie zainteresowań, technologia)
- źródła wizyt (źródło, medium, słowo kluczowe, kampania)
- przeglądanej zawartości (analiza treści, strony docelowe, strony wyjścia)
Najczęściej używane dane (ilościowe wyniki pomiarów) to sesje, użytkownicy, strony/sesja, odsłony, średni czas trwania sesji, współczynnik odrzuceń. Ciekawym rozwinięciem funkcji segmentowania klientów jest analiza kohortowa, która umożliwia łączenie użytkowników w oparciu o ich wspólne cechy. Dzięki niej można także śledzić zachowania powstałych w ten sposób grup w określonym czasie.