Czym jest Analityka Internetowa?

Analityka internetowa polega na zbieraniu i analizie danych dotyczących ruchu oraz zachowań użytkowników na stronie internetowej. Głównym celem analityki webowej jest zaproponowanie rozwiązań optymalizacyjnych mających na celu wzrost współczynnika konwersji i poprawy widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania.

Poznaj swoich użytkowników dzięki analizie danych

Zestawienia odwiedzin portalu pozwalają dobrze poznać użytkowników witryny, czyli potencjalnych klientów. Korzystając z narzędzi Google analityk, może wykonać 200 rodzajów pomiarów danych. Zestawiając różne dostępne materiały, możemy tworzyć segmenty – czyli zbiory użytkowników odwiedzających nasz portal. Dzięki temu lepiej dopasujemy stronę i ofertę do potrzeb klientów.

Cechy te mogą dotyczyć:

  • odbiorców (dane demograficzne – wiek lub płeć, geograficzne, kategorie zainteresowań, technologia)
  • źródła wizyt (źródło, medium, słowo kluczowe, kampania)
  • przeglądanej zawartości (analiza treści, strony docelowe, strony wyjścia)

Najczęściej używane dane (ilościowe wyniki pomiarów) to sesje, użytkownicy, strony/sesja, odsłony, średni czas trwania sesji, współczynnik odrzuceń. Ciekawym rozwinięciem funkcji segmentowania klientów jest analiza kohortowa, która umożliwia łączenie użytkowników w oparciu o ich wspólne cechy. Dzięki niej można także śledzić zachowania powstałych w ten sposób grup w określonym czasie.

Analityka marketingowa poprawia efektywność działań

Analiza ruchu na stronie pozwala skutecznie optymalizować nakłady na kampanie marketingowe. Porównując liczbę wejść z poszczególnych źródeł (np. reklam w wyszukiwarce – Google Adwords, reklam bannerowych, SEO) z poniesionymi na ich pozyskanie kosztami, jesteśmy w stanie wywnioskować, które z działań przyniosły nam największy zwrot z inwestycji, a które można w przyszłości bez szkody ograniczyć. Oprócz liczby sesji z poszczególnych źródeł analizujemy także ich najważniejsze parametry, takie jak współczynnik odrzuceń lub współczynnik konwersji

Zwiększ efektywność swoich kampanii online dzięki profesjonalnym analizom.

Kontakt z nami

Optymalizacja konwersji

Dzięki narzędziom Google analizy i rekomendacje opierają się na rzeczywistych, potwierdzonych danych (tzw. metric-driven design). Dzięki nim potrafimy wskazać potencjalne przyczyny gorszych od spodziewanych wyników – błędy, które przysparzają użytkownikom jakiekolwiek trudności. Dodatkowo testy A/B umożliwiają sprawdzenie zasadności zmian dokonanych na stronach, dla których liczy się konwersja (rozumiana jako sprzedaż, zapisy do newslettera, wypełnione formularze kontaktowe itp.).

Google Tag Manager

Nasi specjaliści są zawsze na bieżąco, posiadają certyfikat Google Analytics, wykorzystują najnowsze rozwiązania takie jak menedżer tagów. Za jego pomocą analiza danych może być prowadzona przez pracowników marketingu bez konieczności angażowania działu IT. Inny przykład to zróżnicowane modele atrybucji – metoda pozwalająca na lepszą ocenę kanałów marketingowych poprzez zmianę przypisania konwersji do różnych punktów ścieżki konwersji.

Optymalizacja ścieżki zakupowej

E-commerce to rozległa branża, a klienci mają do wyboru tysiące sklepów oferujących zbliżony asortyment. Często o sukcesie decyduje jasna i przejrzysta ścieżka zakupowa. Odpowiednia optymalizacja procesu składania zamówienia pomaga obniżyć współczynnik porzuconych koszyków, tym samym zwiększając odsetek sfinalizowanych transakcji. Analityk internetowy Adrey przygotuje raport porównawczy dla wskazanych serwisów konkurencyjnych i dokona porównania konstrukcji strony składania zamówienia, zwracając uwagę na istotne elementy UX, zwiększające liczbę zawieranych transakcji zakupowych.

Raporty dotyczące zachowania użytkownika

Często właścicielom e-sklepów wydaje się, że znają swoich klientów, ich potrzeby oraz oczekiwania. Użytkownicy stają się coraz bardziej świadomi, zmieniają swoje preferencje, co można obserwować np. w spadku sprzedaży produktów lub wzroście współczynnika odrzuceń. Aby temu zapobiec, należy dokładnie analizować dane o zachowaniach użytkowników na stronie internetowej. Warto także poznać cechy demograficzne klientów, by jeszcze precyzyjniej przygotować strategię marketingową i przede wszystkim docierać z ofertą do tego segmentu osób, który będzie nią zainteresowany. Specjaliści ds. analityki webowej przeanalizują zachowania oraz profile użytkowników, zestawiając informacje w postaci raportu. Na jego podstawie możliwe będzie podjęcie skutecznych działań biznesowych.

Na czym polega optymalizacja współczynnika konwersji?

Optymalizacja współczynnika konwersji pozwala na efektywniejsze i skuteczniejsze osiąganie celów biznesowych. Wykorzystując narzędzie GA, przeprowadzamy rzetelną analizę danych, która pomaga:

Cechy te mogą dotyczyć:

  • zwiększyć liczbę wejść na stronie
  • pozyskać nowych klientów lub użytkowników
  • uzyskać wyższe przychody ze sprzedaży

Znając potrzeby i oczekiwania naszych klientów, opracowujemy najlepszą strategię optymalizacji konwersji, która umożliwia umocnienie pozycji w e-commerce oraz zrealizowanie zakładanych planów biznesowych. Zachowania użytkowników zmieniają się dynamicznie. Narzędzia analityczne pozwalają dostosować serwis i pozyskać wartościowy ruch.

Korzyści płynące z analityki internetowej

Poprawa współczynnika konwersji

Udoskonalenie procesu zakupowego poprzez identyfikację wąskich gardeł

Uzyskanie informacji o ścieżce, którą przebywa użytkownik od wejścia na stronę do zakończenia transakcji

Poznanie wzorów zachowań użytkowników i na tej podstawie zaproponowanie zmian w strukturze strony

Przygotowanie profilu klienta (m.in. jego cech demograficznych, urządzenia i przeglądarki, z których korzysta) i grupy docelowej, do której należy kierować ofertę

Bieżąca analiza statystyk dotyczących ruchu w serwisie internetowym

Weryfikacja popularności poszczególnych podstron, produktów, sekcji na stronie internetowej

Mierzenie skuteczności strony internetowej w osiąganiu krytycznych dla danego biznesu celów i tworzenie propozycji w zakresieewentualnego przesunięcia budżetów

Określenie skuteczności prowadzonych kampanii promocyjnych w sieci.

W czym możemy Ci pomóc?

Wypełnij nasz formularz lub napisz na