Darmowa konsultacja

Czym jest Analityka Internetowa?

Analityka internetowa polega na zbieraniu i analizie danych dotyczących ruchu oraz zachowań użytkowników na stronie internetowej. Głównym celem analityki webowej jest zaproponowanie rozwiązań optymalizacyjnych mających na celu wzrost współczynnika konwersji i poprawy widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania.

Analityka internetowa

Poznaj swoich użytkowników dzięki analizie danych

Zestawienia odwiedzin portalu pozwalają dobrze poznać użytkowników witryny, czyli potencjalnych Klientów. Korzystając z narzędzi Google, analityk może wykonać 200 rodzajów pomiarów danych. Zestawiając różne dostępne materiały, możemy tworzyć segmenty – czyli zbiory użytkowników odwiedzających nasz portal. Dzięki temu lepiej dopasujemy stronę i ofertę do potrzeb Klientów.

Cechy te mogą dotyczyć:

  • odbiorców (dane demograficzne – wiek lub płeć, geograficzne, kategorie zainteresowań, technologia)
  • źródła wizyt (źródło, medium, słowo kluczowe, kampania)
  • przeglądanej zawartości (analiza treści, strony docelowe, strony wyjścia)

Najczęściej używane dane (ilościowe wyniki pomiarów) to sesje, użytkownicy, strony/sesja, odsłony, średni czas trwania sesji, współczynnik odrzuceń. Ciekawym rozwinięciem funkcji segmentowania klientów jest analiza kohortowa, która umożliwia łączenie użytkowników w oparciu o ich wspólne cechy. Dzięki niej można także śledzić zachowania powstałych w ten sposób grup w określonym czasie.

Zwiększ efektywność swoich kampanii online dzięki profesjonalnym analizom.

Google Analytics

Dzięki narzędziom Google Analytics rekomendacje opierają się na rzeczywistych, potwierdzonych danych (tzw. metric-driven design). Dzięki nim potrafimy wskazać przyczyny gorszych od spodziewanych wyników – błędy, które przysparzają użytkownikom trudności. Dodatkowo testy A/B umożliwiają sprawdzenie zasadności zmian dokonanych na stronach, dla których liczy się konwersja (rozumiana jako sprzedaż, zapisy do newslettera, wypełnione formularze kontaktowe itp.).

Google Tag Manager

Nasi specjaliści są zawsze na bieżąco, wykorzystują najnowsze rozwiązania takie jak menedżer tagów. Za jego pomocą analiza danych może być prowadzona przez pracowników marketingu bez konieczności angażowania działu IT. Inny przykład to zróżnicowane modele atrybucji – metoda pozwalająca na lepszą ocenę kanałów marketingowych poprzez zmianę przypisania konwersji do różnych punktów ścieżki konwersji.

Korzyści z wdrożenia analityki internetowej

Ułatwienie zarządzania
działalnością online

Analityka pozwala wykonywać wszystkie funkcje zarządzania. Obejmuje zarówno planowanie, kontrolę i wszelkie inne czynności. Z pewnością zaletą jest wspomaganie podejmowania decyzji zarządczych.

Sprawna komunikacja
w firmie

Korzystanie z planu rozwoju działalności znacząco ułatwia zrozumienie strategii firmy, jak i przyspiesza komunikację pomiędzy działami i szczeblami organizacji. Adaptacja przebiega sprawnie i jest znacznie bardziej skuteczna.

Mniejsze ryzyko
podejmowania działań

Za pomocą danych, jakie płyną z naszej strony internetowej, możemy przewidzieć to, jak nasze działania przełożą się na efekty. Odpowiednio wdrożona analityka internetowa sprawia, że nawet w dynamicznej branży można dążyć do podejmowania działań zmniejszających ryzyko niepowodzenia.

Większy poziom efektywności

Dzięki analityce można podejmować czynności, jakie są efektywne z punktu widzenia strategii firmy. Ponadto, dochodzi do rozwiązania problemu podejmowania zbyt wielu zadań, które jedynie odciągają nas od celu. Szybkie podejmowanie decyzji jest równe większej efektywności organizacji, co przekłada się na zyski.

Zamów wycenę ANALITYKI za darmo

Wypełnij formularz

Dowiedz się jak działamy

Sprawdź

Najczęściej zadawane pytania

Optymalizacja współczynnika konwersji pozwala na efektywniejsze i skuteczniejsze osiąganie celów biznesowych. Wykorzystując narzędzie GA, przeprowadzamy rzetelną analizę danych, która pomaga:

  • zwiększyć liczbę wejść na stronie
  • pozyskać nowych klientów lub użytkowników
  • uzyskać wyższe przychody ze sprzedaży

Znając potrzeby i oczekiwania naszych klientów, opracowujemy najlepszą strategię optymalizacji konwersji, która umożliwia umocnienie pozycji w e-commerce oraz zrealizowanie zakładanych planów biznesowych. Zachowania użytkowników zmieniają się dynamicznie. Narzędzia analityczne pozwalają dostosować serwis i pozyskać wartościowy ruch.

Analityk internetowy Adrey przygotuje raport porównawczy dla wskazanych serwisów konkurencyjnych i dokona porównania konstrukcji strony składania zamówienia, zwracając uwagę na istotne elementy UX, zwiększające liczbę zawieranych transakcji zakupowych.

Do podstawowej analizy użytkownika z powodzeniem można wykorzystać Google Analytics. Do bardziej zaawansowanych badań niezbędne będą narzędzia generujące heat mapy i nagrywające sesje na stronie, takie jak Yandex Metrica, Mouseflow czy też Hotjar.
Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Google Analytics jest jednym z najpopularniejszych narzędzi i zazwyczaj pozwala osiągnąć satysfakcjonujący zakres danych statystycznych i podstawę do dalszych badań. Na wyciągnięcie ręki jest jednak szereg innych rozwiązań dostępnych online, o zróżnicowanych funkcjach do zbierania i prezentacji danych oraz generowania rozbudowanych raportów. Ważniejszym pytaniem jest, co i dlaczego chcesz mierzyć, a następnie dobranie narzędzi pod wybrane cele badawcze.
To również zależy od zakresu naszej pracy, których jest pochodną potrzeb Twoich lub Twojej organizacji. W przypadku dość rozległych oczekiwań, naszą pracę dzielimy na mniejsze etapy i w pierwszej kolejności, po ich wcześniejszej priorytetyzacji, skupiamy się na najważniejszych, krytycznych elementach do śledzenia.

Zarezerwuj darmową konsultację

Nasi eksperci zapoznają się z Twoim biznesem i przygotują indywidualną ofertę.
Wypełnij nasz formularz lub napisz na