Czy warto prowadzić firmowe media społecznościowe?

Prowadzenie profili w mediach społecznościowych poprzez systematyczne dodawanie ciekawych treści jest sposobem na utrzymanie świeżego i profesjonalnego wizerunku.
Dobrze prowadzony fanpage wysyła komunikat, że firma się rozwija i prężnie działa. Aby prowadzenie profilu na Facebooku czy Instagramie było skuteczne, konieczne jest stworzenie strategii działania nastawionej na zwiększenie zainteresowania marką.

Media społecznościowe

Dlaczego możemy pomóc Twojej marce w Social Mediach:

  • Badanie IAB Polska z 2016 roku wykazało, że około 36% polskich internautów blokuje reklamy online.
  • 81% małych i średnich przedsiębiorstw wykorzystuje media społecznościowe w celu rozwoju swojego biznesu.
  • 71% użytkowników, którzy lubią profil danej marki jest bardziej skłonnych kupić jej produkt/usługę.
  • 21,4% konsumentów poszukuje profilu marki żeby otrzymać osobistą odpowiedź na swoje zapytanie.

Jakie Social Media warto prowadzić w Twojej firmie?

Prowadzenie Facebooka

Prowadzenie fanpage na Facebook-u wymaga systematycznego nakładu pracy. Aby sprostać obecnym przyzwyczajeniom internautów, należy sprawnie reagować, nie zmuszając nikogo do długiego oczekiwania. Aby osiągać większe zasięgi organiczne postów, algorytm Facebooka zmusza nas do sporej aktywności i wykazywania się większą kreatywnością w tworzeniu postów. Najwięcej odbiorców możemy uzyskać, publikując ciekawą grafikę lub zdjęcia, a najmniej tworząc tylko tekst.

Prowadzenie Instagrama

Instagram pod wieloma aspektami wyróżnia się wśród innych portali społecznościowych i może być wykorzystywany jako narzędzie do komunikacji marketingowej marki. Można tu bez skrępowania udostępniać zdjęcia z telefonu przedstawiające np. codzienną pracę firmy od kuchni. Kluczem do sukcesu w prowadzeniu profilu na Instagramie jest publikowanie ciekawego contentu. Posty powinny być oznaczane hashtagami, dzięki czemu rozszerzymy ich zasięg. Dobrym uzupełnieniem profilu będą posty informujące o promocjach i konkursach.

Zalety prowadzenia mediów społecznościowych:

wzmocnienie wizerunku firmy
budowa świadomości marki
dotarcie z ofertą do szerszej grupy odbiorców
promowanie wybranych produktów i usług
bieżąca komunikacja z klientem
dodatkowy sposób na poznanie opinii klientów o firmie

Zamów wycenę PROWADZENIA FANPAGE za darmo

Wypełnij formularz

Dowiedz się jak działamy

Sprawdź

Najczęściej zadawane pytania

Przede wszystkim zależy to od tego, jaką grupę docelową wybierzemy. Facebook jest serwisem społecznościowym ogólnego zastosowania o dużej liczbie użytkowników. Twitter jest medium bardziej konwersacyjnym, można tam spotkać dziennikarzy, blogerów. Instagram i Pinterest są dedykowane zdjęciom i popularniejsze wśród młodszych ludzi. GoldenLine i LinkedIn są dedykowane kontaktom biznesowym, pracownikom i pracodawcom.

Koszt prowadzenia konta zależy od kilku czynników:

  • intensywności prowadzenia konta
  • branży firmy, której dotyczy fanpage
Liczba lajków czy osób obserwujących jest pewnym wskaźnikiem pośrednim. Nie jest jednak najważniejsza. Najważniejsze jest to, ile z tych osób jest z ustalonej grupy docelowej potencjalnych klientów, ważność każdej z tych osób dla firmy, jak i również to jak mocne relacje nawiążemy z każdą pojedynczą osobą.
Social media marketing jest zarówno dla firm oferujących produkty i usługi konsumentom (B2C), jak i dla firm oferujących usługi i produkty innym firmom (B2B). Oczywiście firmy B2B muszą przyjąć inną strategię komunikacji w social media, ale również mogą one skorzystać na obecności w nich np. poprzez pozyskanie nowych klientów, partnerów biznesowych czy zwiększenie ekspozycji marki i poprawienie obsługi klientów biznesowych.

Zarezerwuj darmową konsultację

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę.
Wypełnij nasz formularz, napisz na lub zadzwoń +48 798 645 033.