Co to jest pozycjonowanie?

Osiągnięcie wysokiej pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google to główny cel pozycjonowania stron internetowych, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization). W dużym skrócie pozycjonowanie to promocja konkretnych słów kluczowych, po wpisaniu których użytkownicy mogą trafić na stronę www. Pojęcie pozycjonowanie określa działania marketingowe mające poprawić widoczność serwisu, wpłynąć pozytywnie na wizerunek firmy i wypromować jej ofertę.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie – jak to będzie wyglądać i gdzie się wyświetli?

Pozycjonowanie kieruje klientów na Twoją witrynę, dzięki czemu jesteś widoczny i zwiększasz sprzedaż. Są to pierwsze wyniki organiczne (bez oznaczenia – reklama) w wyszukiwarce. Efekty w większości stron nie pojawiają się szybko, bo pozycjonowanie to długookresowy proces, wymagający systematycznych działań. Najczęściej jest to perspektywa kilku miesięcy regularnej pracy. Dostępne są narzędzia (Google Search Console, Google Analytics, Senuto, Semstorm, Webpozycja) które umożliwiają dodatkowe sprawdzanie pozycji w Google na wybrane słowa kluczowe.

Jak przebiega proces pozycjonowania?

Dobór słów kluczowych (ang. keyword research)

Na początku wybiera się frazy kluczowe pod pozycjonowanie strony zgodnie z branżą Klienta. Słowa te powinny dobrze opisywać ofertę i cieszyć się dużą popularnością w Google, czyli być często wyszukiwane przez internautów.

Audyt seo

To jeden z podstawowych elementów pozycjonowania. Tylko dokładne przeanalizowanie strony internetowej pozwala na wdrożenie odpowiednich działań. Na audyt SEO składają się analiza serwisu oraz przygotowanie rekomendacji zmian.

Optymalizacja strony
i przygotowanie wytycznych

Optymalizacja jest poprzedzona dokładną weryfikacją strony Klienta. W jej trakcie sprawdzane są m.in. ustawienia pod kątem SEO, ewentualne błędy w kodzie czy dopasowanie witryny www do standardów. W wyniku takiej analizy wdraża się wszystkie niezbędne zmiany SEO lub przygotowuje specyfikacje dla Klienta, który planuje samodzielnie wprowadzić w serwisie polecane zmiany.

Rozbudowa
i nowe treści

Wysokiej jakości poradnikowy content ma ogromny wpływ na pozycjonowanie, ale również na wizerunek firmy. Dlatego warto korzystać z pomocy wyłącznie doświadczonych Copywriterów SEO oraz Specjalistów od Content Marketingu, którzy optymalizują treści istniejące w serwisie, i przygotowują nowe teksty.

Pozyskiwanie odnośników
(link building)

Linki zewnętrzne pozyskuje się m.in. poprzez publikację artykułów sponsorowanych w zewnętrznych serwisach www. Odpowiednio przygotowana strategia budowy ich bazy zwiększa efektywność pozycjonowania, ułatwiając wyprowadzenie strony internetowej na wysokie pozycje w Google. Wykorzystywane są również wewnętrzne zasoby, czyli tzw. serwisy zapleczowe, które pozytywnie wpływają na efekty działań SEO.

Analiza efektów
i dopasowanie strategii

Aby utrzymać witrynę wysoko w rankingu, należy monitorować efekty prowadzonej strategii. Używa się do tego m.in. Google Analytics i Google Search Console. W przypadku stwierdzonych problemów warto szybko wdrożyć odpowiednie zmiany lub dokonać korekty w pierwotnie obranym kierunku.

Dlaczego warto wybrać pozycjonowanie stron?

Skuteczna
forma reklamy

Wyszukiwarki Google używa około 97% internautów. Zdecydowana większość wybiera jedynie strony, które znajdują się w TOP 10 wyników wyszukiwania. Korzystając z możliwości pozycjonowania, masz szansę znaleźć się na górze wyszukiwarki i trafić do większej liczby nowych klientów. Pozycjonowanie wpływa nie tylko na cele biznesowe, ale i wizerunek marki.

Długofalowe
korzyści

Pozycjonowanie stron internetowych zapewnia długotrwały efekt. Twoja witryna utrzyma się w wynikach wyszukiwania Google nawet po zakończeniu działań optymalizacyjnych. Pozycjonowanie to inwestycja, która się opłaca!

Nieustanna
Optymalizacja

Powiększasz ofertę, zmieniasz profil działalności, dodajesz nowe usługi? Pozycjonując stronę internetową, jesteś w stanie zwiększać jej zasięg poprzez dodawanie kolejnych słów kluczowych. Poza tym działania SEO mogą obejmować także tworzenie nowych zakładek lub optymalizację obecnych stron.

Dobry stosunek
ceny do jakości

Długofalowe korzyści płynące z pozycjonowania to m.in. szybki zwrot z inwestycji. Działania SEO warto połączyć ze skuteczną reklamą Google Ads. Dzięki niej dotrzesz z materiałami promocyjnymi do ściśle określonej grupy odbiorców w stosunkowo krótkim czasie.

Zamów wycenę POZYCJONOWANIA za darmo

Wypełnij formularz

Dowiedz się jak działamy

Sprawdź

Najczęściej zadawane pytania

Kolejność stron internetowych w wyszukiwarce Google nie jest przypadkowa. To, która strona pojawi się na pierwszej karcie w wynikach wyszukiwania na dane słowo kluczowe zależy od ponad 200 niepowtarzalnych czynników. W dużej mierze są to elementy występujące bezpośrednio na stronie – zarówno w jej kodzie np. meta tagi jak i warstwie prezentacyjnej czyli tej, którą widzi użytkownik witryny np. unikalne i wartościowe treści - szczegółowe opisy usług, poradniki, dopracowane i przejrzyste strony produktowe czy nawigacja wewnętrzna.
W każdym aspekcie naszej pracy stawiamy na indywidualne podejście. Kluczem do podjęcia owocnej współpracy jest dedykowana analiza konkurentów, branży, a następnie dostosowanie strategii do możliwości budżetowych. Pragniemy, aby Klient był pewien, że w ramach budżetu, jaki może przeznaczyć na usługę SEO, osiągniemy maksymalnie wiele korzyści.
AdRey dostarczamy sprawdzone i kompleksowe rozwiązania, które w maksymalny sposób pozwalają wykorzystać potencjał Internetu. Już na etapie pierwszych rozmów przygotowujemy rozbudowaną strategię reklamową pod pozycjonowanie lokalne, SEO ogólnopolskie lub pozycjonowanie sklepu internetowego. Pokazujemy analizy popularnych fraz kluczowych i dodatkowe dane przedstawiające potencjał strony i działania podejmowane przez bezpośrednich konkurentów.
Wyniki organiczne to bezpłatne wyniki wyszukiwania (SERP), które pojawiają się po wpisaniu danej frazy. O kolejności wyświetlanych adresów decyduje algorytm wyszukiwarki, którego zadaniem jest wyświetlić jak najbardziej trafne wyniki na dane zapytanie. Aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania należy podjąć konkretne działania związane z pozycjonowaniem strony internetowej.
Zdecydowanie polecamy zarówno pozycjonowanie, jak i kampanie reklamowe w Google Ads. Obie usługi doskonale się uzupełniają. Pozwalają sprowadzać Klientów zarówno z płatnych, jak i organicznych wyników wyszukiwania na dobrze zoptymalizowaną stronę internetową. Pozycjonowanie zapewnia długofalowe efekty, a PPC przynosi natychmiastowe korzyści.

Zarezerwuj darmową konsultację

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę.
Wypełnij nasz formularz, napisz na lub zadzwoń +48 798 645 033.