Co to jest pozycjonowanie?

Osiągnięcie wysokiej pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google to główny cel pozycjonowania stron internetowych, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization). W dużym skrócie pozycjonowanie to promocja konkretnych słów kluczowych, po wpisaniu których użytkownicy mogą trafić na stronę www. Pojęcie pozycjonowanie określa działania marketingowe mające poprawić widoczność serwisu, wpłynąć pozytywnie na wizerunek firmy i wypromować jej ofertę.

Dlaczego warto wybrać pozycjonowanie stron?

Skuteczna forma reklamy

Czy wiesz, że wyszukiwarki Google używa około 97% internautów? Zdecydowana większość użytkowników sieci wybiera jedynie strony, które znajdują się w TOP 10 wyników wyszukiwania. Korzystając z możliwości pozycjonowania, masz szansę znaleźć się na górze wyszukiwarki i trafić do większej liczby nowych klientów. Pozycjonowanie wpływa nie tylko na cele biznesowe, ale i wizerunek marki.

Długofalowe korzyści

Pozycjonowanie stron internetowych zapewnia długotrwały efekt. Twoja witryna utrzyma się w wynikach wyszukiwania Google nawet po zakończeniu działań optymalizacyjnych. Pozycjonowanie to inwestycja, która się opłaca!

Skalowalność

Powiększasz ofertę, zmieniasz profil działalności, dodajesz nowe usługi? Pozycjonując stronę internetową, jesteś w stanie zwiększać jej zasięg poprzez dodawanie kolejnych słów kluczowych. Poza tym działania SEO mogą obejmować także tworzenie nowych zakładek lub optymalizację obecnych stron.

Dobry stosunek ceny do jakości

Długofalowe korzyści płynące z pozycjonowania to m.in. szybki zwrot z inwestycji. Działania SEO warto połączyć ze skuteczną reklamą Google Ads. Dzięki niej dotrzesz z materiałami promocyjnymi do ściśle określonej grupy odbiorców w stosunkowo krótkim czasie.

Zwiększ widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google

Wypełnij formularz

Jak przebiega proces pozycjonowania?

Etap 1

DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH(ANG. KEYWORD RESEARCH)

Na początku wybiera się frazy kluczowe pod pozycjonowanie strony zgodnie z branżą Klienta. Słowa te powinny dobrze opisywać ofertę i cieszyć się dużą popularnością w Google, czyli być często wyszukiwane przez internautów.

Etap 2

AUDYT SEO

To jeden z podstawowych elementów pozycjonowania. Tylko dokładne przeanalizowanie strony internetowej pozwala na wdrożenie odpowiednich działań. Na audyt SEO składają się analiza serwisu oraz przygotowanie rekomendacji zmian.

Etap 3

OPTYMALIZACJA STRONY I PRZYGOTOWANIE WYTYCZNYCH

Optymalizacja jest poprzedzona dokładną weryfikacją strony Klienta. W jej trakcie sprawdzane są m.in. ustawienia pod kątem SEO, ewentualne błędy w kodzie czy dopasowanie witryny www do standardów. W wyniku takiej analizy wdraża się wszystkie niezbędne zmiany SEO lub przygotowuje specyfikacje dla Klienta, który planuje samodzielnie wprowadzić w serwisie polecane zmiany.

Etap 4

ROZBUDOWA I NOWE TREŚCI

Wysokiej jakości poradnikowy content ma ogromny wpływ na pozycjonowanie, ale również na wizerunek firmy. Dlatego warto korzystać z pomocy wyłącznie doświadczonych Copywriterów SEO oraz Specjalistów od Content Marketingu, którzy optymalizują treści istniejące w serwisie, i przygotowują nowe teksty.

Etap 5

POZYSKIWANIE ODNOŚNIKÓW (LINK BUILDING)

Linki zewnętrzne pozyskuje się m.in. poprzez publikację artykułów sponsorowanych w zewnętrznych serwisach www. Odpowiednio przygotowana strategia budowy ich bazy zwiększa efektywność pozycjonowania, ułatwiając wyprowadzenie strony internetowej na wysokie pozycje w Google. Wykorzystywane są również wewnętrzne zasoby, czyli tzw. serwisy zapleczowe, które pozytywnie wpływają na efekty działań SEO.

Etap 6

ANALIZA EFEKTÓW I DOPASOWANIE STRATEGII

Aby utrzymać witrynę wysoko w rankingu, należy monitorować efekty prowadzonej strategii. Używa się do tego m.in. Google Analytics i Google Search Console. W przypadku stwierdzonych problemów warto szybko wdrożyć odpowiednie zmiany lub dokonać korekty w pierwotnie obranym kierunku.

W czym możemy Ci pomóc?

Wypełnij nasz formularz lub napisz na